Als u binnenkort te maken krijgt met geplande zorg in een kliniek, dan kunt u zich voorbereiden met de informatie in dit blog. Ook als u ervaring heeft met de zorg in een kliniek of wanneer u als professional werkzaam bent in de branche, dan is dit blog iets voor u. Anders dan een ziekenhuis is een kliniek kleinschaliger en vinden de behandelingen volgens een vooraf opgestelde planning plaats. Denk hierbij aan plastische chirurgie, orthopedische zorg, oogzorg en huidzorg. De behandelingen duren niet lang. Na behandeling kunt u op dezelfde dag weer naar huis. In dit blog kunt u ervaringen delen en uw mening geven over de zorg in klinieken. Tevens kunt u discussiƫren over onderwerpen die met de zorg in klinieken te maken heeft. <br/><br/>

Dit moet je weten over niet-neurologische revalidatie
9 november 2020

Er zijn veel verschillende oorzaken wanneer iemand

Over het nut en de mogelijkheden van professionele oefentherapie
17 december 2019

Wat wordt er onder oefentherapie verstaan? Mogelij

Over het nut en de mogelijkheden van professionele oefentherapie

Wat wordt er onder oefentherapie verstaan? Mogelijk heeft u er wel eens van gehoord: het fenomeen oefentherapie. Wat is dit precies? De hele dag door bewegen we als mensen. We lopen, springen, rennen, zitten, bukken en tillen behoorlijk wat af. Bepaalde bewegingen die we voortdurend herhalen en die eigenlijk niet goed voor ons zijn, kunnen echter tot problemen leiden. Hierbij kunt u denken aan rugklachten, nekklachten of spierpijn. Naast verkeerde herhaalde bewegingen kunnen ziekten als astma of reuma tot vervelende klachten leiden. Meer lezen